23.12.2014

Joulukalenteri #23

Enää yksi yö jouluaattoon!

Minä, Pinja, olen ollut tänä vuonna tosi kiltti jänis. Jos nyt ei lasketa yhtä syötyä laturinjohtoa, kaluttuja kaltereita ja muutamaa näykkäisyä nilkkaan ja sormiin. Mutta ne ovat osa minua, ja minulla on oikeus olla minä. 

Joulussa pidän eniten rusinoista. Niitä ostettiin viime viikonloppuna ja olen saanut jo muutaman maistaa. Parhaiten rusinoita saa kun hyppää pyynnästä sänkyyn. Hyppään minä tosin pyytämättäkin. Sängyssä on mukava loikkia iloloikkia, tampata etutassuilla hieman peittoa ja nuolla lakanoita. En ole ikinä tehnyt yhteenkään lakanaan reikää! Nuolen ja tamppailen vain. Rei'itän ainoastaan ikiomaa pyyhettäni. Mielestäni tämä osoittaa, että olen todella kiltti kaniini, joka ansaitsee suuren herkkuporkkana-aterian huomenna! (ja ylihuomenna ja tapanina...)

Tänään olen nukkunut todella pitkänä pupuna häkissäni. Nyt kun minulla on mökki häkissä, voin maata mökin ja heinälaatikon välissä. Nälän yllättäessä ruoka on vieressä, ja vaaran yllättäessä piilo. Täydellinen paikka nukkua ihan pitkänä. Heinissä on aika kiva nukkua. Ups, siitä muistui mieleen se yksi päivä kun pissasin heinälaatikkoon. Väittivät, että joka kani sortuu moiseen, että minäkin sitten menin pissaamaan kun silmä vältti. Ei siitä sen enempää. Nyt en saa enää istua niin vapaasti heinissä. 

Vapaudesta puheenollen. Näin jouluna ihmiset ovat kotona, niin vapaana olokin on paljon kivempaa. Eihän sitä yksin kotona ollessaan jaksa kun nukkua. Nyt kun talo on täynnä elämää, niin on niin paljon enemmän katseltavaa ja kuunneltavaa. Ja haisteltavaa, jouluna tuoksuu erilaiselta. Kinkun tuoksusta en pidä, mutta joulukuusi. Siinäpä jotain jota tekee mieli puraista. 


2 kommenttia: